I helgen var det konfirmation i Övergrans kyrka.

Det var ljust ute och mörkt inne.

... men varmt, föt det var fullt med folk.

Anhöriga spanar nervöst in mot händelsernas centrum.

Här har Jonathan fått sin psalmbok.

Under tiden utanför - en runsten.

Å så var det klart och konfirmanderna strömmar ut.

Uppställning för photosession.

"Titta in i kameran och le!"

Så där ja, nästan alla.

Nu börjar det likna något.

Änligen får de pusta ut.

Fast då är det flera som vill ha kort. (Tjejen på bilden har inget med saken att göra.)

Glada, men varma, besökare lämnar kyrkan.

Därefter var det dags för mums-mums hemma hos Mia och Patrik.

Nettan lyfter bort den sega hinnan, så vi kan börja äta.
Å sedan blev det ingen ordning på nånting så nu är det slut.